Hilang

Hilang

Aku melihat sebuah titik awan di langit berlarian

Entah mengapa?
Aku melihat setetes air hujan mengintip di balik awan
Entah mengapa?
Aku melihat matahari tersenyum bersimbol
Aku melihat seikat warna pelangi di bawah matahari
Entah mengapa?




Semua membuatku tak kuasa tahu maksudnya
Tak ada yang tepat mewakili semua getaran rindu ini
Tak ada kata yang cocok mewakili pendar kebencian ini
Tiada
Getaran itu seakan mengusir kebencian yang meneroka
Tapi banyak titik air bening yang bergelora
Aku pun tak kuasa membujuk matahari tuk bersinar
Seikat pelangi
Kutarik seutas warna demi seutas
Hingga pelangi terberai di tujuh titik langit

Aku pun tak kuasa menahan awan yang mengedarkan kemuraman
Air bening ini tetap bersikeras menjatuhkan tubuhnya
Banyak rona kesenduan di jalan ini
Jalan yang mengisahkan semua rindu telah terberai
Perjalanan kita yang terekam diwarnai sendu alamanda
Tertelanlah semua binar rindu yang usai
Bilur-bilur luka meleleh
Warna pelangi hilang matahari pun pergi terguyur hujan

Jalan ini pun menjadi gelap dan muram
Hilang 

Judul : Hilang
Karya : Finaira



Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama

Formulir Kontak